Wij maken gebruik van cookies en soortgelijke technieken om jou de beste gebruiksvriendelijkheid te kunnen bieden. Door verder te gaan, ga je hiermee akkoord.

Nieuws

Belofte maakt schuld: vragen naar kwaliteit gemeentelijke dienstverlening

In april 2013 heeft de gemeente haar inwoners een aantal beloften gedaan wat betreft de gemeentelijke dienstverlening. Zo valt op de gemeentelijke website te lezen, dat de gemeente binnen 4 werkdagen reageert op correspondentie en bezoekers binnen 15 minuten aan de balie worden geholpen. Nu, bijna 2 jaar later, heeft de raadsfractie schriftelijke vragen gesteld om te vernemen of de gemeente deze beloften ook daadwerkelijk nakomt en de gemeentelijke dienstverlening ook daadwerkelijk is verbeterd.

In het verkiezingsprogramma 2010 maakte Harlinger Belang zich sterk voor betere gemeentelijke dienstverlening. Naast begrijpelijke correspondentie en de avondopenstelling van de afdeling Burgerzaken, pleitten wij voor concrete, meetbare prestatieafspraken. Wij waren dan ook zeer tevreden met de 8 toezeggingen die het college over de gemeentelijke dienstverlening deed.

De raadsfractie constateert echter, dat in ieder geval één belofte, namelijk om hier ieder half jaar op de website verslag van te doen, tot op heden niet wordt nagekomen. Met een zevental vragen wil de raadsfractie alsnog weten of de andere beloften de afgelopen 2 jaren wel zijn nagekomen en willen wij inzicht krijgen in de kwaliteit van de gemeentelijke dienstverlening.

Related Posts